Blog

Sales Control

Goede sales control levert je organisatie veel op: het geeft je inzicht in de omzet én de kosten die nodig zijn om de gewenste rendementen te behalen.

  • Analyseren van verkoopresultaten
  • Inzicht in prestaties en rendementen per segment (klant/product/markt/kanaal)
  • Verbetervoorstellen voor rendement
  • Bepalen targets, normen, KPI’s
  • Opstellen van scenario-analyses

Finance en Sales zijn twee heel verschillende werelden. De één kijkt iets vaker terug en denkt wat meer in risico’s, terwijl de ander veel meer vooruitkijkt en overal kansen ziet. Dit is natuurlijk heel zwart-wit geschetst, maar het is een feit dat de culturen verschillen. Dat is helemaal niet erg, want wij denken dat juist een goede mix van deze culturen een ontzettend sterke combinatie is. Realistisch én met lef. Wij van Bottomlines geloven in deze combinatie en we kunnen het succes ervan extra stimuleren met behulp van sales control.

Control staat voor beheersen, ergens grip op hebben
Ergens grip op hebben is een ontzettend fijn gevoel, in dit geval op het salesproces en het verdienen van geld, waar het uiteindelijk om draait. Sales control biedt jou als ondernemer het handvat om in full control van het salesproces te zijn.

Hoe dan? Denk dan aan bijvoorbeeld de volgende zaken:

  1. Een procesbeschrijving van lead, naar offerte, naar order, naar cash
  2. Inzicht en analyse in prestaties per segment (klant/product/markt/kanaal)
  3. Bepalen targets, normen, KPI’s
  4. Verbetervoorstellen voor rendement
  5. Many more…..

Ben je benieuwd naar meer info over sales control of wat we daarin voor jouw bedrijf in kunnen betekenen? Neem dan hier contact met ons op.

Deel dit artikel:

Business Control voor groeibedrijven
Product Cost Control

Download hier de whitepaper