Tijd voor vernieuwing
In 5 jaar zijn wij zelf ook erg gegroeid in wat we doen en wie we zijn. Bij deze groei leek het ons een goed moment om de huisstijl van Bottomlines te vernieuwen. Niet alleen de huisstijl is veranderd, maar ook onze slogan. Onze vorige Slogan: ‘Controle. Inzicht. Goei’ is na deze 5 jaren gevormd tot ‘Data Driven Results’ deze past tegenwoordig beter bij ons bedrijf en de diensten die Bottomlines aanbiedt.
De website is ook niet achtergebleven tijdens de vernieuwing, zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt. Deze is na hard werken in februari live gegaan!
Waar is het begonnen?
De reis is begonnen na een business meeting in het Van der Valk hotel in Vught, waarbij Martijn Kerkhof zijn plan met Berend Bouwmeester deelde. Uit deze meeting zijn de bedrijfsplannen gemaakt en was Bottomlines geboren!
Martijn en Berend pakte het grootst aan en begonnen dan ook in de hoofdstad van Nederland; Amsterdam! Het was een geweldig pand met allemaal verschillende bedrijven alleen de binnenstad van Amsterdam is niet makkelijk te bereiken. Mede hierdoor volgde de verhuizing richting het zuiden van Nederland. Tot op het heden is het kantoor gevestigd in de Gruyterfabriek in ’s-Hertogenbosch.
Welke momenten zijn bijgebleven?
Het moment dat Berend en Martijn het meest is bijgebleven is hun eerste klant ‘De Nieuwe Helden’ uit Amsterdam. De Nieuwe Helden nodigde Berend en Martijn uit om langs te komen. Tijdens deze ontmoeting is de eerste presentatie gegeven van Berend en Martijn samen, een spannend moment. Een ander mooi moment was het eerste ‘Scaling Up’ diner dat Bottomlines organiseerde. Bij dit evenement kwamen verschillende ondernemers bij elkaar en konden onder het genot van een drie gangen menu hun kennis delen. Zeven grote ronde tafels gevuld met inspirerende ondernemers met ieder een eigen verhaal.
Bottomlines België
Niet alleen in Nederland is er behoefte aan een bedrijf zoals Bottomlines. Ook is er in België een gemotiveerd team actief op de Belgische KMO markt om hen te ondersteunen in de dynamische ondernemerswereld.
Iets teruggeven aan de markt
Bottomlines helpt niet alleen bestaande bedrijven met groeien. Sinds enkele jaren werkt Bottomlines samen met ‘Businessclub Eigenaardig’ om het slagingspercentage van start-ups te verhogen. Dit doen ze doormiddel van het ‘Eigenaardig Incubator Program Powered by Bottomlines’. Dit programma biedt ondersteuning vanuit Bottomlines en inspirerende online masterclasses van succesvolle ondernemers. In 2021 heeft dit programma al 20 talentvolle startups uit Nederland en België verder geholpen naar de volgende fase.