Iedere ondernemer wil er meer van: tijd! De uren die jij als ondernemer werkt zijn echter lang niet altijd even productief. Dat zal je wellicht zelf ook zo ervaren. Zeker bij groei! Dit blijkt ook uit een onderzoek van online onderzoeksbureau iVox, waarbij ondernemers gevraagd is de top drie van taken te benoemen waar volgens hen te veel kostbare tijd aan wordt besteed. In dit lijstje staan administratie, facturatie en het maken en opvolgen van offertes. De respondenten zouden deze tijd veel liever besteden aan innovaties en het laten groeien van hun bedrijf.
Kwaliteit en tijdwinst door handelingen te automatiseren en te borgen.
Door processen en werkzaamheden te automatiseren en te integreren in één systeem kun je als ondernemer veel efficiënter werken en heb je controle over jouw processen. Dit punt komt ook in het onderzoek naar voren. Ondernemers die geïnvesteerd hebben in automatiseringssoftware hebben namelijk een gemiddelde werkweek van 52,6 uur. Terwijl ondernemers die de technologische mogelijkheden van procesautomatisering nog niet hebben omarmd gemiddeld 56,5 uur per week werken.
Bijkomend voordeel van procesautomatisering is dat je niet langer werkt met verschillende losse datasilo’s. Zo kun je bijvoorbeeld jouw gegevens van klanten en prospects, de salarisadministratie en jouw projectmanagementtool in één systeem koppelen. Via een dashboard heb je vervolgens 24/7 inzicht in de belangrijkste informatie die je helpt bij het maken van belangrijke beslissingen.
Nog veel te winnen voor start- en scale-ups.
Vooral voor start- en scale-ups valt op dit gebied nog veel te winnen. Slechts 40% van de bedrijven met twee tot 5 werknemers maakt immers op dit moment gebruik van automatiseringssoftware. Vooral Excel, Word, Mail en een boekhoudpakket zijn voor dit type ondernemingen veelal de belangrijkste tools. “Vaak is bij deze programma’s echter geen ‘borging’ van handelingen. Meerdere Nederlandse innovatieve alles-in-één oplossingen vullen dit gat echter vandaag de dag perfect in”, stelt Berend Bouwmeester, co-founder van Bottomlines.
Schaalbare oplossingen die met je meegroeien.
“Een ERP-systeem van een (te) grote leverancier is vaak geen optie, maar voor een paar tientjes per maand heb je ook een solution die heel interessant is voor kleinere organisaties. Bij Bottomlines maken we voor onze klanten gebruik van deze solutions en leveren daarbij een paar extra aanvullende diensten die het verschil maken”, vervolgt Berend zijn verhaal.
“Groeiende start- en scale-ups vragen om een schaalbare infrastructuur die met de organisatie meegroeit. Bijvoorbeeld: Als je van twee naar tien medewerkers gaat, heb je mogelijke een beter email systeem en een anders ingedeelde ruimte nodig. Groeit je bedrijf naar vijftig medewerkers, dan heb je echt al iets nodig dat aan iedereen kan laten zien welke projecten, klanten of producten geld in het laatje brengen.”
Jouw financiële buddy als extra service.
Naast een schaalbare infrastructuur waarbij je tools in en uit kunt pluggen en een overzichtelijk dashboard, biedt Bottomlines je ook een extra service in de vorm van een eigen financiële buddy. Deze ondersteunt je met het analyseren van de data, automatiseert jouw financiële backoffice zoals de boekhouding en adviseert je zodat jij de juiste beslissingen kunt nemen om verder te groeien. Zo kun jij tijd besparen en je bezighouden met de core business van je bedrijf.
Wil je meer weten over onze aanpak en wat de voordelen voor jouw bedrijf zijn? Neem dan zeker even contact met ons op!