Gast blog door Cick Geers, eigenaar Mrs. Friday
Echt succesvol ondernemen. Best lastig wanneer je niet over de juiste en actuele informatie beschikt. Ondernemers blijken te veel tijd kwijt te zijn met het verzamelen en managen van de informatie die ze nodig hebben om te kunnen ondernemen. ‘En dan komen wij in beeld’. Gert Jan Mannak, partner bij Bottomlines, legt je in een notendop de achtergrond van onze organisatie uit.
Een ontmoeting in Hoogeveen, de nieuwe Bottomlines-locatie
Na Den Bosch en Keerbergen in België, heeft nu ook de noordelijke kant van Nederland een Bottomlines-locatie. Het nieuwe kantoor is gevestigd in het Hoogeveense ondernemershotel de Compaen. Ik ben te gast bij de opening van deze tweede vestiging van het bedrijf. De opening wordt gevierd met een goed bezochte netwerk- en informatieavond voor ondernemers.
Gert Jan Mannak bedient samen met Edwin Snijders de markt. Edwin vult zijn businesspartner aan: ‘We horen het van veel ondernemers; het ‘gedoe’ -neem me niet kwalijk dat ik het wat oneerbiedig zeg- begint bij zaken die te maken hebben met inzicht en controle van de onderneming. Het kost veel tijd en wij weten als geen ander dat die tijd ten koste gaat van het allerbelangrijkste dat een ondernemer kan doen: ondernemen!’
Eigenlijk wil iedere ondernemer hetzelfde
Op eenvoudige wijze weten waar ze met hun onderneming staan, waar ze eigenlijk zouden moeten staan en waar de onderneming naar toe op weg is. ‘Met de nadruk op ‘eenvoudig’. Want het is mij wel duidelijk dat een ondernemer absoluut niet zit te wachten op duimendikke rapportages en enorme declaraties van consultants. Dat werkt toch helemaal niet!’, gaat Edwin enthousiast maar resoluut verder.
Vertalen van doelstellingen in hapklare actuele geautomatiseerde informatie
Ik kijk het ondernemers duo blijkbaar enigszins vragend aan want Gert Jan gaat in één adem door: ‘En nu wil jij vast weten waar die ondernemer dan wel blij van wordt? Dat zal ik je uitleggen. Ik ben zelf ondernemer, Edwin trouwens ook, en we spreken ook heel veel ondernemers. We horen overal ons eigen verhaal terug.
Ondernemers willen beschikken over real time informatie waar ze zelf direct iets mee kunnen. Op ieder moment weten hoe je ervoor staat, of het tijd is om te investeren of bijvoorbeeld tijd om even een tandje bij te zetten in de acquisitie. Zoals mijn collega’s in Den Bosch het zo mooi verwoord hebben: Bottomlines helpt ondernemers met het vertalen van hun doelstellingen in hapklare actuele geautomatiseerde informatie!’
Financiële buddy
Gert Jan gaat verder: ‘We helpen door te beginnen met het bouwen van een financieel huis voor de ondernemer. Om het nog makkelijker te maken ondersteunen wij je bij het online regelen en automatiseren van je boekhouding en administratie. Dit doen we met de nieuwste technologie. Een ander belangrijk element is de buddy die, als je dat wilt, helpt met het uitvoeren van jouw bedrijfs- en financiële strategie aan de hand van de Bottomlines Groei Methodologie. Het team van Bottomlines heeft een achtergrond in accountancy, finance, e-commerce, sales en marketing en is bovenal ervaren in het ondernemen.
Gewoon even sparren? Een vraag over marketing, sales, personeelsbeleid? Welke vraag je ook hebt, één van ons is er voor je met een antwoord en een advies!’. ‘Edwin knipoogt als hij zijn collega aanvult: ‘We hebben niet op ál je vragen antwoord natuurlijk, maar als het over ondernemen gaat, ben je bij ons aan het juiste adres.’
Elk bedrijf is uniek
‘Als echte ondernemer wil je uiteraard weten wat die ondersteuning kost. Want ook al heb je behoefte aan eenvoud en duidelijkheid, het mag allemaal niet te veel kosten natuurlijk’, zeg ik lachend. Gert Jan en Edwin knikken eensgezind. ‘Dat snappen we, Cick. We werken met een maandabonnement in drie verschillende uitvoeringen. Op basis van je bedrijfsomvang past er een bepaald abonnementstype bij je. Welke het ook wordt: het is altijd inclusief onbeperkt vragen stellen aan ons als buddy, daarvoor hoef je nooit extra te betalen!’
Vooraf exact weten waar je aan toe bent
Gert Jan: ‘Dus je weet precies waar je aan toe bent; geen onvoorziene kosten of onverwacht hoge rekeningen. Jij bent toch ook ondernemer? Zullen we een opzetje voor je maken’? Ik lach en zeg dat ik hier nu ben om een artikel te schrijven over de opening van hun nieuwe vestiging in Hoogeveen. Beide mannen kijken me vriendelijk aan. ‘Ach ja, dat is ook zo! We zijn geopend! Ondernemers zijn van harte welkom voor een kop (overigens echt goede) koffie en een informatief gesprek.