Verkoopmemorandum

Als je je bedrijft wil verkopen, dan willen potentiële kopers weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Een verkoopmemorandum vertelt de koper precies dat. Zie het als een soort verkoopbrochure van jouw bedrijf.

Een visitekaartje, maar dan voor je bedrijf

Als iemand interesse heeft om jouw business te kopen, wil hij weten wat hij krijgt voor zijn geld. Met een verkoopmemorandum help je potentiële kopers op weg. Je geeft ze een grondig overzicht van het bedrijf, de financiële prestaties en toekomstige vooruitzichten. Om je onderneming eens goed in de etalage te zetten, is het belangrijk om jouw bedrijfsgegevens tot in detail in kaart brengen:

  • Een beschrijving van het bedrijf en de activiteiten
  • Een overzicht van de producten en diensten
  • Een beschrijving van de markt en concurrentie
  • Een overzicht van de financiële prestaties, inclusief toekomstige prognoses
  • Klantprofielen
  • Informatie over het personeel en het management
  • Details over de bedrijfsstructuur
  • Een overzicht van juridische documenten, zoals statuten en overeenkomsten
  • Informatie over eigendommen

Van de geschiedenis van jouw bedrijf tot de organisatiecultuur: in een verkoopmemorandum vind je de antwoorden op alle vragen die een potentiële koper over jouw business kan hebben. Deze gegevens gieten we in een mooi jasje zodat jouw potentiële kopers direct enthousiast worden!

Een beknopt en geordend overzicht

Een goed verhaal

Jouw persoonlijke Bottomliner

Toegang tot advies

Stel hier jouw verkoopmemorandum op!

Download hier de whitepaper